torsdag, maj 14, 2009

090515 - Sova Vagnen

Igår kom Mommo och BonusMoffa ingvar på besök från Stockholm.
Redan när de kom gående där ute på trottoaren så blev jag helt till mig och skrek "mommo!!" och när hon äntrade dörren så ville jag genast leka min favorit lek som pappa lärt mig.
Pappa ropar alltid "Skall pappa ta dej ??" och när jag vill leka leken så ropar jag tillbaka... "pappa ta deej" och så springer jag iväg fort som bara den.
Nu ville jag leka den med mormor och så fort hon kom in för dörren så jag ropade direkt: "Mommo ta dej" och så sprang jag iväg och väntade på att bli jagad.
Vi hann ses i några timmar igår och sen däckade jag!

Jag och pappsen gick på förskolan imorse och jag har mer och mer börjat gilla det enskilda lilla rummet. Förutom att där finns många roliga djur så spelar dem "banmusik" =(barnmusik) på radion där inne. Det är kul tycker jag!Och nu börjar jag tom längta tills det magiska klockslaget 10.30 när den riktiga sångstunden är. Då ropar jag "Sjunga" och så vill jag gärna hjälpa till att bära in en påse med sångprylar till fröknarna. Idag hjälpte jag även till att hålla i fallskärmen när vi sjöng. Det fungerade bra i några sekunder. Sen flög den iväg från mina händer!Vid hemkomst var jag så trött så även om jag gärna ville stila för farsan med att gå upp några trappsteg så orkade jag helt enkelt inte.Lika trött var jag på kvällskvisten efter att vi varit nere på playan och hängt med mormor, Ingvar och Mamma. pappa spelade boll men det hann vi inte se.
Det är ju typiskt, nu när jag börjar lära mig lite fotboll.
När vi var tillbaka från beachen var jag stå trött så jag inte ens ville lämna vagnen.. jag ville sova i den hela natten och och när mina päron frågade om vi inte skulle sova i sängen istället så började jag nästan gråta. så här lät det när endast vagnen dög som sovplats:

Inga kommentarer: