måndag, maj 11, 2009

20090511 - Vilken härlig daag... tra la LA.. la la LA la LAAA..

Imorse hände något mycket märkligt och jag stod länge och begrundade hur detta kunde gå till.
En man i snickarbyxor hade byggt en ställning, troligtvis med Lego, som han gick och vandrade fram och tillbaka på precis utanför mitt vardagsrums fönster. Jag följde honom länge, länge, och undrade när han skulle bygga ett torn eller en bil, men han var nog inte lika bra på Lego som jag. Sen försvann han.
Undrar om han kommer tillbaka imorgon? Specillt lugn hade jag inte varit under natten när jag väckte pappa med ett gallskrik, som i vanlig ordning lyfte upp mig för att ge mig lite vatten.
Jag svarade med att ge honom en stor skvätt pink tillbaka på armen.
En fin stråle rätt igenom blöjan, ner på pappas arm och till en stor pöl på golvet.
Pappa försökte coola ner mig genom att viska lugnt och säga ""sschhh, nu ska vi bara byta blöja".
Men tydligen ville jag sova med nerpinkade byxor resten av natten eftersom jag snabbt och argt svarade : "INTE BYTA BLÖJA! INTE BYTA BLÖÖÖJA".
Han bytte den ändå.

Efter en lekstund med Tekla på Förskolan under morgonen så hängde jag och papps i parken och belönade oss med en stor glass i värmen. Fåren och hästarna i parken brukar jag gilla, men Tigern i parken hade troligtvis inte blivit klappad på länge och som en sann djurvän fick jag ta mitt ansvar för denna ensamma tiger.
"klappa Tigårrn" sa jag, innan jag gick fram och gav honom en klapp.
"klappa försiktigt" brukar pappa säga, så det gjorde jag.
Hård som sjutton var han och inte alls så mjuk som jag föreställt mig. När jag klappat klart så var det "klappa cykel" som gällde. När jag ändå var inne på "klapp"-temat så fortsatte jag mysa även när jag var hemma. Efter en lång tystnad från rummet så frågade pappa vad jag gjorde. Jag tittade på honom när jag drog trollets lurviga frilla över benet och svarade..."Mysigt".Lika mysigt var det inte när jag satte den i huvet. Då kliade det som bara den.
Efter en lång dag däckade jag redan 18.30 och jag fattar faktiskt inte hur jag klarar av att skriva detta i sömnen.
Nu hörde jag att mamma kom hem.
Så mysigt det skall bli att krama henne imorgon bitti.

Inga kommentarer: