söndag, maj 10, 2009

090509 - En helt vanlig dag..

""...Ja det var pappa och jag...""
Jag vet faktiskt inte riktigt när jag vaknade idag men bestämde mig för att inte väcka pappa förrän runt 07.30-snåret.
Det var skönt med sovmorgon tyckte han.
När vi inhandlat dagens ekologiska päron på konsum så hämtade vi Marcus och Helena och begav oss till parken där det skulle vara marknad och loppisar idag.
Nu verkar för övrigt alla faciliteter vara öppna och det gillar vi! Jag har lärt mig var vår favoritkiosk är stationerad eftersom det räcker att vi bara närmar oss för att jag skall ropa "bulle bulle!" och jag brukar få min vilja igenom eftersom även pappsen är svag för de hembakade kanelbullarna som serveras i parken.
När vi mumsat i oss läckerherheterna sprang jag iväg på en liten tur och Marcus sprang efter och fångade mig.
När vi kom tillbaka till fikabordet så bad Marcus mig berätta vad som hände och jag berättade för pappa och Helena:
- "mössa, blåste, läskigt!"
Hans mössa blåste av och det tyckte han var läskigt sa Marcus.
Som om de inte förstod det när jag berättade.
Vi traskade vidare in mot en liten halvtråkig loppis och sedan var det dags att hoppa på en pålle och rida ett varv.
Alltså inte med de små ponniesarna som går i parken utan de som står i en karusell och går runt runt. "Mea, Mea" sa jag när den stannat men det blir mera en annan dag sa pappa.
Om man spenderat en halv dag i en park så blir man både trött och hungrig och dessa tvåa i en kombination blir inte så lyckad.
Jag försökte verkligen äta, men när jag smaskat i mig en sked med stängde ögon för femte gången (och pappa filmat och skrattat) så fick det räcka med maten. När jag vaknade så befann jag mig hos farmor och farfar och när vi skulle bege oss hem därifrån så slängde jag mig med min nya stil som jag numera använder varje dag.
Jag måste säga hejdå till allt och alla.
"hej då famor, hejdå faffar, hej då klockan, hej då hästen (farfar har lånat min häst som han skall laga) hej då cowboy (som sitter på hästen)".
När jag till slut sagt hejdå till alla så kan vi äntligen åka hem.

Inga kommentarer: