lördag, maj 09, 2009

Sagt och gjort

Här bjuder jag på några få tillbaka glimtar på månaderna som gått... för att man skall kunna hänga med lite bättre i mitt liv så att säga.
Men det kommer nog komma mer lite flashbacks både ibland och lite då och då.

4 APRIL
MIN FÖRSTA FLÄSKLÄPP.
Jag slog munnen och fick min allra första fläskläpp på köpet.
Den var inget vidare. Speciellt mycket vackrare blev jag inte och det kändes som att jag hade gått en rond mot Rocky Balboa.

23 APRIL
Nytt gömställe.
24 APRIL
ETT OCH ETT HALVÅRSKONTROLL

När jag började närma mig ett och halvt var det dags att kontrollera mig hos doktorn.
Den första minuten var ok tills jag insåg att det var en doktor som skulle kolla på mig. Då skrek jag och grät. Jag mättes och vägdes och jag låg nog en liten bit under medelkurvan. Jag får nog ta och äta upp mig.

25 APRIL
LURA FARSAN
Jag har lärt mig vad både Ägg och potatis är, men när farsan tömmer äggkartongen och gör pannkakor så måste jag ju fylla upp den igen.
Jag smugglade ner en potät i kartongen och när farsan trampade på den så trodde han att han mosade ett ägg.
Till sin stora förvåning såg han att den var en potät, och trots att jag pekade på den och ropade "ÄGG" så gick han inte på det.
Han förstod att det var en potatis.
27 APRIL
LÄNSA KYLEN
Mamma är i Polen och då dansar som vanligt råttan.. f´låt Rufus på bordet.
Jag brukar spela pajas för pappa och idag letade jag upp hans hatt (och en gummistövel) samtidigt som jag länsade kylen på leverpastej utan att han såg det.
Eftersom jag tom lyckades öppna paketet så var jag tvungen att visa pappsen vad jag åstadkommit och såg ut exakt så här när jag sa "Titta pappa!" för att visa honom att jag hade snott leverpastejen ur kylen.Under samma natt vaknade jag och krävde mer välling. Eftersom pappsen var själv hemma och jag skrek som en tok så fick jag följa med upp i köket.
Mitt gråt avtog snabbt när pappa räknade välling mått.
Jag hjälpte honom med att räkna till fyra skedar... "En, Två, Åtta, Nio" sen var vällingen klar och jag somnade igen.

Inga kommentarer: