tisdag, juni 23, 2009

2009-06-19 Riktig midsommar

Förra året var jag alldeles för liten för att komma ihåg vad vi gjorde men denna sommarens höjdpunkt var ganska kul. I alla fall så länge jag höll mig vaken.
Vi inledde dagen med lite lek i sandlådan i Folkets Park och när klockan närmade sig rätt klockslag så samlades vi framför stången som väntade på att resas.
Lionel och Selma och Tekla var också där och så kungen förstås....
Det är alltid lika kul att träffa honom! Han jobbade så vi hann inte leka, men förhoppningsvis hinner vi leka mer nästa gång!
Första parkett var tydligen vår melodi och givetvis så skulle vi även fram och störa killarna som skulle lyfta stången.
Lionel fick agera säkerhetsvakt och i princip handgripligen lyfta bort mig och Selma från midsommarstången. Så här mysigt var det i parken... ...Ibland kallar vi oss bara kort och gott "Cool and the gang!"
Vi hann även med en tur i bilen innan vi skulle dra vidare på fest.
Lustigt nog så behövde jag ingen bilbarnstol i denna gamla skrutthög, och mamma lät mig tom sköta styrmekanismen. Det gjorde jag galant.
Inga urspårningar rapporterade till vägverket. På kvällen begav vi oss till ängeholm på party. De vuxna höll sig i ett tält och sjöng knasiga sånger om "Helan och halvor" och det påminde en hel del om den öppna förskolan.
Mycket sång, mycket mat och kladdigt på bordet.
Själv betraktade jag dem på avstånd och lekte istället ekollon-lek i gräset utanför.
Mammas kompis Nathalie kastade upp ett ekollon och jag plockade upp det igen.
En mycket trevlig och betydligt mer sofistikerad lek än de som de vuxna höll på med. Springa med potatis på en sked? Kul? nja...
Tekla hängde ju med även på kvällen och vi knöt oss ungefär samtidigt hon och jag. Sen parkerade vi utanför det där tältet och somnade gott.
Tydligen så blev volymen bara högre och högre men det märkte vi knappt.
Min inbäddning var ju nästan hel ljudisolerad.

Inga kommentarer: