fredag, januari 28, 2011

2011-01-28 Farbror doktor.

Farsan min tycker den ena dagen är bättre än den andra, och alla dagar går tydligen under temat "det här var den bästa starten på dagen hittils".
Jag tror den ekvationen dog ut idag eftersom morgonen startade med sjukhus besök.
Men nu har i alla fall de två småttingarna besökt farbror Thaidoktor, fått penicilin, febernedsättande och diverse kräk- och bajsmediciner.
Så nu får vi hoppas de repar sig.

Detta medföljde också att vi var lite trötta på värmen på beachen idag och snyltade lite på fritidsresors pool-område.
Det gick visserligen bra att bada där så länge vi käkade lunch och det gjorde vi, den dyraste lunchen hittils, så dit går vi inte igen.

Farsan rök ihop med mig på stranden under kvällen eftersom jag inte lyssnade när han faktiskt sagt åt mig hela TRE gånger att inte leka bland el-kabeln som gick i sanden.
När vi sedan kom hem så hade jag nog dåligt samvete för när jag skulle gå över till Alicia på stundande fredags mys så vände jag på klacken och gick tillbaka och plockade blommor till mamma o pappa.
- "Här får ni, de har jag plockat på vägen" sa jag och så gav jag mamma och pappa varsin blomkvist.
De blev glada som bara den och sa att de älskade mig.
Bra, för jag älskar dem också.
- "De får ni sätta i ett glas med vatten, så kanske de växer upp och blir äppleträd!"Pappa satte dem i vatten och när han sedan kom in för att hämta mig hos Alicia så var han glad.
- "Sådär Rufus, nu har vi satt dina blommor i vattnet, nu skall vi se om det blir äpple på dem"
- "Näää.. inte på mammas, på den blir det bananer!", svarade jag.
Det skall bli intressant att syna den flaskan imorgon.
Det kanske blir en riktig fruktkompott.

När vi innan nattning borstade tänderna så inspekterade jag vasksystemet och insåg att det fanns både små och stora bumlingar där under.
Även detta ledde till en fin diskussion.
- "Titta pappa, vilka stora stenar"
- "Ja det är det"
- "Oooh kolla den pappa, den var stor, nästan som en pulka"
Farsan höll med, men ville inte tänka på vintern. Vi somnar nog gott idag. Rödmosiga av solen och trötta som bara den.

Sov gott! //Rufus

2 kommentarer:

Mormor och Ingvar sa...

Vilk.a fina fruktträd (blommor ) du har plockat Rufus, nu kanske päronen kan vara lite snälla mot dig några dagar.Är det du och Betty som fått pencillin eller är det dom andra små liven . Krya på er nu mina trollungar och som sagt tidigare var snälla mot varandra ( gäller även päronen). Kram längtar efter er.

Johan Hansson sa...

Uåpiot puh pah avgled cvbh uyt :)(&€%#*+] nuiflsm dnlsmzmz jororijcirpeljiei.
Rufus jag vet att du förstår men dina päron behöver nog en översättning eftersom de inte kan shrekiska.
"Krya på er och säg till päronen att de får rycka upp sig lite"

Vi håller ställningarna på Mäster P och är inte ett dugg avundsjuka :)
/Elsa-Marie o Sven