torsdag, januari 27, 2011

2011-01-27 Trötta päron.

..Och pigga barn.

Nu har vi kommit in i rytmen.
Vi vaknar med tuppen.
Inte kul alls, tycker mina föräldrar, och de instämmer med samma morgonproblem i bungalowen bredvid, fast tom ännu tidigare.De vuxna gör misstaget att dra upp oss i den stora sängen på morgonen i hopp om att vi skall somna om en stund till (för det gör de själva).
Brorsan kör sitt smarta "jag vill spela lite"-trick och så lugnar han ner sig ett tag med Iphonen.
Jag däremot, vill gärna ramla ner på golvet och de verkar ha utvecklat en teknik där de kan hålla kvar mig i benet och fortfarande sova vidare.
Heder åt min föräldrar för den prestationen.

Idag har det varit en lugn dag förutom att brorsan har varit jävligt jobbig.
Allt har varit fel.
Som tex att kakan inte var hel, då var man tvungen att gråta och stå i och ställa till världens scen.
Och så har det varit ungefär hela dagen idag. Jag har i alla fall njutit plurret idag, fortfarande haft lite feber, ätit lite mindre än vanligt, men annars ok.
På det här fotografiet demonstrerar min mor hur det kan se ut under våra stora middagar.
Halva sällskapet är färdiga, bordet är till hälften avdukat, de stora barnen är iväg och leker, farsan underhåller mig, och för att de vuxna ibland skall få i sig en endaste matbit så får de sitta kvar alldeles själva.
Om dom tycker det är mysigt?
...Vet inte, men det är en sak de får ta, när de valde att dra iväg med oss på semester.
...Och här kommer dagens Rufus:
Pappa och Rufus tänkte kolla lite Shrek-Dvd under dagens varmaste timme och jag hörde dem snacka om språkvalet på filmen.

Pappa: - Ojdå, vi valde fel språk, han skall ju inte prata finska.
Rufus: - Näää.
Pappa: - Sådär, nu pratar de svenska.
Rufus: - Va! Shrek kan inte prata svenska.
Pappa: - Nähä, vad pratar han då då?
Rufus: - Shrekiska.

God natt.
//Betty

1 kommentar:

Mormor och Ingvar sa...

Är din storebror en riktig SURGUBBE eller håller han också på att bli sjuk, fast han är ju ganska kul ändå i sina kommentarer, hälsa honom från sin mormor att jag tycker att han ska vara snäll mot sina päron och dig , annars tycker mormor att han är en riktig BAJSKORV. Simma lugnt tuffing( du verkar inte vara en badkruka i varje fall)Kramis från Mormor och Ingvar