tisdag, februari 01, 2011

2011-01-30 Vi kryar på oss.

Betty börjar bli ännu mer på bättringen och det märks på humöret.
Mamsen är det inget fel på heller, hon är så glad och fin, men pappsen börjar bli lite hängig och hostig.
Han struntade ju också i den där magmedicinen som vi skulle ta innan vi reste iväg:
– Min mage tål allt, sa han.
Jo, det gör den kanske, men det låter i alla fall inte som att magen är i prima skick när han går in på toaletten och spelar upp till trumpetorkester på kvällarna.Under dagens varmaste timme passade vi på att låna med oss Alicia och åkte en sväng till city.
Betty behövde en ny nappflaska och vi behövde lite mer leksaksgubbar att leka med.
Vi hittade världens snyggaste rosa limousine och Alica tyckte ju självfallet att den hade färger som en prinsessa, eller vad det nu var hon nu kallade den. Våra farsor demonstrerade sedan att de hade fina byggkapaciteter kvar från sina barndomsdagar och de byggde slott så det stod härliga till. Slott som kulorna kunde rulla i, med andra ord kulslott, eller som man också kan säga, kul slott.Idag slog de vuxna på stort.
En avsmakningsmeny på sex rätter stod på agendan.
Men hur smarta är dem egentligen som ger sig på något sådant när vi är med.
Lycka till säger jag.
Som ni kan se på den här bilden så pimplade de vin, men prinskorven och mosen på tallriken bredvid ingick inte i deras smakportioner. På playan utanför restaurangen hade de facklor som brann, (så det fick vi se upp med), motorcyklar som körde (som vi fick hoppa undan för) och så varnade de för en Apa som rymt (så till slut fick vi inte leka därute alls.)
Och de vuxna skulle äta SEX RÄTTER !!
Amen kom IGEN! Så BOOOoooring....
Det var så tråkigt så Alicia somnade...Jag fick roa mig med iphonen och Betty var så trött vi fick gå rundor med henne och likaså med Eneas.
När sista rätten var inne så var jag så skitnödig efter all prinskorv och mos.. så mamma fick gå med mig på skithuset.. och så var alla personer helt plötsligt borta igen.
Så idag var det pavlinas tur att sitta själv vid matbordet...Vi rundar av dagen med "Kvällens Rufus:"
Varje dag frågar jag min mor och far vilken som är den snällaste Star Wars gubben.
De säger alltid att de inte vet och jag svarar:
– Darth Vader.
Pappa håller inte med, men ok, det är upp till honom.

Ikväll frågade jag samma sak innan jag somnade:
– Mamma, vet du vem som är den snällaste Star Wars gubben?
– Nä, vem är det?
– Det är mormor.
Jag har ännu inte bestämt mig för om det beror på att mormor liknar en star wars gubbe eller om hon bara är snäll. Det får hon själv avgöra.

//Rufus

1 kommentar:

Mormor o Ingvar sa...

Hej på er alla Star wars! Själv klart är mormor världens snällaste Star wars figur, för jag vill ju inte vara dom onda. Vi är fortfarande i Sälen , hälsa papsen att det är solsken världens bästa skidföre, och nästan ensamma i backarna, underbart om han nu tycker att ni hamnat på en tråkig plats i solen och strand. Pussa o kram alla ,din snällaste Star wars mormor.