tisdag, maj 05, 2015

2015-05-05 Rulltårta!

Imorse var vi trötta och sov nästan lite väl länge imorse men vi vaknade av ett sms tidigt på morgonen om att vi fått en ny kusin.
Det blev vi glada av och den nya kusinen var så söt, så söt!

Betty cyklade till skolan idag och jag tog min sparkcykel, men jag glömde berätta en sak som hände igår...

När vi kom till skolan så var vår vanliga entré avstängd eftersom golvet på gympasalen höll på att brytas upp. Tydligen hade det varit översvämning i skolan över hela långhelgen.

Det ryktades om att någon korkat igen toaletten med pappersdukar och satt på kranen som bus innan långhelgen tog vid.... Men om det ryktet är sant vet vi inte.
Skolgården var nästan som en bassäng den också.


Mitt fritids hade förresten stängt idag så jag fick bli hämtad redan kl 13.30 av pappa och vi inledde med att lämna mammas kvitto och papper hos deras revisor. Det jobbet verkade inte så kul.

Men desto roligare när jag fick åka med till pappas kontor och trycka ut bilder på fiskare som man kunde måla.
Förresten så stannade vi också och köpte nya färgpennor på vägen, och en rulltårta som jag valde, och som vi sedan bjöd pappas kontorskamrater på.

Betty blev också glad över de nya pennorna och använde dem direkt när vi kom hem med att fortsätta måla på sin fågel som hon började med på dagis.

Jag själv fortsatte måla på mina fiskargubbar....

Kvällen rundade vi av med att skypea med mamma och vi längtade ju efter henne så klart.
Betty tror att hon glömde säga till mamma att hon även ville ha kläder men vi tror att mamma förstod. 

Förutom ännu varsin bit liten rulltårta efter maten så var vi faktiskt också lite nyttiga med en fruktsallad och varsitt avsnitt av "Mia och jag" och  favoritprogrammet "Fiska med Anders".
Han fiskade i en sjö nära Sjöbo som vi skall testa nån dag.

När vi skulle klä av oss så såg pappa att min tröja var så smutsig som bara den och vi hade ett fin samtal om sport  på kvällskvisten...

–"Oj, vad smutsig din tröja är rufus..vad har du gjort?"
–"Vi har hoppat i längdhoppsgropen, och hoppat mellan hinder och sprungit"
– "Oh, va kul, som friidrott! Du kanske vill börja på friidrott, det är ju roligt?"
–"Mmm...fiskar man då? För i fiska tränar man faktiskt hela kroppen"
–"Nä, man tränar nog inte hela kroppen i fiske...man sitter ju mest stilla"
–"Jo, när man får napp! Då rör man sig jättemycket!"

Go natt.
//Rufus

Inga kommentarer: