måndag, maj 04, 2015

2015-05-04 Vatten.

Jag vaknade vid 07.00 med att fråga direkt när mamma skulle komma hem ? (och då hade hon precis åkt bara några timmar tidigare).
Pappa svarade på Lördag och jag svarade att jag ville att hon skulle komma hem nu!!
Men när vi blir stora kommer vi nog inse att mamma gör fina och viktiga saker i sitt jobb.

Mamma  hade i alla fall gjort en väldigt viktigt sak imorse när hon la en fin lapp och meddelande på både min och Rufus frukostplats.
De där meddelandena var så fina så fina, men också lite färglösa så vi bestämde oss för att lägga till lite färg och pynta dem i vår egen stil.


Så här blev min till slut med både sol, flicka och lite extra hjärtan.
Mamma hade ju bara gjort fyra stycken....

.....och överraskande nog så ritade Rufus en fiskare som drog upp en torsk.
"På bryggan ligger en torsk, det kan man se för att den har guldiga ränder."


Som vanligt gick vi på simskolan på Måndagar och där gör vi framsteg.
Förra veckan lärde brorsan sig att hoppa från trampolinen och idag skulle vi ta med undervattenskameran så vi kunde filma hoppet under vattnet men den kameran hittade vi inte så det fick bli med telefonen.
Klicka bara på Play så får du se.



På tal om vatten så var det fler som fick simma i nytt vatten idag.
Grodan Jakob fick bo några minuter i en egen glasburk så han kunde få äta i fred och kan ni tro att han var hungrig...
Pappa fixade också nytt vatten i akvariet och när Jakob var mätt så fick han åka tillbaka.
Jag avslutade kvällen med att prata med pappa i sängen...
-"Pappa...."
-"Mmm..."
-"Jag längtar till att det blir Lördag.."
-"Jaha..gör du, men det har ju precis varit Lördag"
-"Mmm, men på Lördag skall mamma komma hem och då har hon köpt nya skor till mig och det är därför jag längtar till Lördag. Kan du säga till henne att jag vill ha lite kläder också"
-"Mmm... det ska jag"

Sen somnade vi.
God natt.
//Betty

Inga kommentarer: