måndag, maj 25, 2015

2015-05-20 Korv

När pappa hämtade oss på dagis idag så hade han ingen fantasi alls om vad vi skulle äta till middag...

- Vi går till konsum och försöker få en idé, sa han.
- Men jag vill grilla, sade Rufus.
- Ja, jag vill också grilla, jag vill grilla korv! svarade jag och den där middags-idén nappade pappa på direkt.

I affären stötte vi på både Emma och Rut som verkade ha samma idé-torka på middagsplaner som vi, men tycket däremot också att korv med bröd lät som en strålande idé och anslöt således till grillen.
Innan vi tände den hann jag rita ett självporträtt på gatan...

                 

Det var ju trots allt Lill-Lördag och då får man faktiskt lyxa med lite grillade marshmallows också...
Det räknas väl inte som godis om det grillas va....

Jag och Rut avrundade dagen med att rita ett nytt stort konstverk på gatan.
En riktig monster-älg.
Det var nog minst en 25-taggare tror vi.
Kram/Betty

Inga kommentarer: