måndag, maj 25, 2015

2015-05-21 Pippi 70 och Marialoppet

Idag hände det mycket saker trots att det bara var Torsdag.
Morgonen började med att Pippi Långstrump fyllde 70 år och det ville jag fira med min pippi-docka till frukost och på högtisdagen också passa på att bära Pippi-kläderna jag fick av Ebba i present.

Pappa hade inget bråttom att lämna dagiset på morgonen så jag passade på att visa honom min och Ruts Lego-kreation, som är ett slags hus med bilparkering och en massa andra saker.

Till och med teckningen som vi tillverkat för att markera att huset är vårt blev pappa imponerad av.


Ännu mer imponerad blev pappa av våra nummerlappar som vi skulle bära under det årliga Maria- loppet, som skulle gå av stapeln i dag.
Nummerlapparna vi gjort är ju tjusiga självporträtt av oss själva.
Som ni ser är det jag till vänster och min fina kompis rut till höger.


Pappa hade som sagt inte så mycket att göra på jobbet idag heller så han hade till och med tid att återvända igen kl 10 för att se oss springa själva loppet.

Olyckligtvis blev det lite fel i planeringen på dagis så vi hade liksom redan sprungit hela loppet när han dök upp kl 09.50 men det kvittade... jag och Lily tog en runda till för att visa hur duktiga vi var och då fick vi ju en chans att visa upp våra medaljer ännu en gång.

...och när pappa ändå var där fick han faktiskt passa på att stanna en stund extra och sätta fart på vår gunga också....

På tal om att vara aktiva och sportiga så tog vi en sväng in om gymet när vi slutade skolan idag. 
Vi kände att vi behövde lägga på oss några nya muskler och vi pumpade både arm- och benmuskler.


När vi 10 minuter senare var färdiga med att lyfta skrot och bygga muskler så fortsatte vi denna sportiga dag mot lekplatsen och gungorna som bara stod och väntade på oss i det vackra vädret.

Pappa gjorde en rolig film med mig i en gunga (en som han funderat på att göra länge) och nu fick han läge tyckte han.
Detta hela slutade med att han blev åksjuk och fick hoppa av igen.
Men den filmen kommer jag visa här senare tänkte jag.


Idag var det vi som blev bjudna på middag hos Tekla och Rut.
Det var fint och lyxigt tyckte vi!
Kram / Betty


Inga kommentarer: