torsdag, maj 07, 2015

2015-05-07 - Trött och dans

Vi är riktigt trötta om morgnarna men varje morgon är det i alla fall jag som vaknar först och därefter får dra upp pappa och Betty, som är lika trötta båda två...
(Det märks vem Betty har fått sin morgontrötthet ifrån kan man lugnt säga).

Jag har i alla fall blivit väldigt bra på att ta på mig kläderna på morgonen, det här tjatade mamma o pappa med i flera år, men nu kan vi i alla fall gå upp lite senare, typ 07.20 och ända vara i tid till frukosten vid 07.30.
Ungefär så snabba har vi blivit.
Betty har de senaste dagarna också föredragit att ta fram sina kläder på kvällen vilket också sparar oss ännu lite tid.

Pappa hämtade oss redan vid 15.45 idag eftersom tjejerna skulle dans loss 16.30 och då ville han ha bra marginal sa han.
Vi fick även med oss Lily i cykeln och på vägen till dansen satt de två där framme och skrek "hej hej!" och vinkade till varenda person vi mötte på vägen.
På tal om det så är det väldigt många som ser sura ut och inte ens svarar. Riktiga tråkmånsar är många alltså.

Förra gången pappa lämnade tjejerna på dansen så var det verkligen i sista sekunden  och vi blev inkastade precis i samlingen men så skulle det inte bli idag tänkte han.

Med tanke på dagens goda marginal så kunde vi både byta om i väldigt lugn och ro plus att vi var helt ensamma i dansrummet innan de andra barnen kom in...
Och när Betty och Lily fick hela dansrummet helt för sig själv så passade de på att leka "pett" innan kursen satte igång.

Eftersom jag så gärna ville åka till en fiskeaffär och hade tjatat om det i två veckor så kollade pappa snabbt upp om det fanns en sådan i närheten och det fanns det. YES!

Vi hann snabbt cykla till en vid slussgatan och frotera i deras spö och flugor i en hel halvtimme, eller en halv heltimme, det är vilket man föredrar.

Det var som rena godisbutiken för mig, jag ville ha allt, men pappa tyckte det var lite rimligt att vi i alla fall kunde köpa en ask som jag kunde sätta mina egna flugor i.
Och så fick jag välja en ny fluga....
Det blev en som liknade en slända.


Betty hjälpte pappa att fixa pannkakor när vi kom hem (innan hon ens hunnit ta av sig danskläderna) och när jag var klar med läxan hann jag också hjälpa till.
Jag gjorde grädden.
Med en skvätt vanilj i.


Vi blev så mätta efter det där pannkaskalaset så Betty gick rakt in i soffan och däckade redan kl 19. (innan hon ens hunnit ta av sig danskläderna)  men jag hann i alla fall med några avsnitt av "Fiska med Anders" innan det var dags för mig att sova.

Imorgon är det dags för pappa att mysa med Betty hela dagen när dagis är stängt.
Pappa hade bokat in henne till tandläkaren så den dagen börjar kanske inte så kul...

God natt!
//Rufus




Inga kommentarer: