måndag, maj 11, 2015

2015-05-08 - Fredag!

Idag var det min tur att vara ledig och jag tyckte faktiskt det skulle bli kul att få gå till tandläkaren idag....

- "Pappa, det skall bli kul att gå till tandläkaren, han har en såndär låda med olika saker i".
Det var vad jag sade innan vi gick dit.
Och några grejor från den där lådan fick jag faktiskt.
En liten plastkatt och en nya tandborste som jag smart och fiffigt senare använde för att kunna öppna dörren med portkoden.
Och hur smart var inte det liksom ?

Pappa och jag fortsatte sedan vår lediga dag ihop....

Vi åkte till pappas revisor och lämnade papper, jag somnade nästan = ganska tråkigt
Vi åkte till pappas kontor och klippte ut bilder till en vägg och åt apelsin = sådär kul
Vi cyklade till Triangeln för att köpa present till Rufus klasskamrat o jag tittade på leksaker = ganska kul
Vi tog bilen till Emporia och tittade på mer leksaker, körde radiobil i en leksaksaffär och fikade med chokladmuffins = väldigt kul
Vi rundade av det hela med att jag köpte ansiktspennor och en ny fallskärm till Rufus = Superkul


Både fallskärmen och pennorna testade vi så fort vi kommit hem och hämtat Rufus....

Bara en stund senare åkte vi iväg igen eftersom det var boksläpp på pappas kontor.
Själva boken struntade vi i men där fanns massor med chips och så hade pappa kommit på den goda idén med att ta med jätteplockepinn och det var ju bra och smart!
Det spelade vi tills det dök upp nya personer som ville testa vår nya ansiktsfärg och pappa hade ju även tagit med de där pennorna. 
Det var ju också bra och smart! 
Se Själv!


Efter det där ritkalaset åkte vi hem till Malmborg-Larsson gården och käkade pizza.
Emma bjöd på pappa på ett vin som luktade pissoar och jag och Rut bjöd alla vuxna på vår egen hemmagjorda pizza.
Det såg ut som en vegetarisk eller nåt....

Jag o Tekla klättrade högt upp i ett träd medan Rufus, Jack och Rut var sociala och pratade hela kvällen med varandra tills vi insåg att de suttit med en telefon i knät hela kvällen.
Så mycket för det där sociala samtalet.
Men det var en lång och fin dag i alla fall!
God natt!
//Betty

Inga kommentarer: