torsdag, november 08, 2007

2007-11-07



Värsta coola dagen!
På morgonen var allt som vanligt, det blev mat på sängen och kräk på mamma. Fåglarna kvittrade utanför, (det kan ha varit speldosan), men det kändes som en helt vanlig morgon. Sen började det. Ännu lite groggy efter nattens sömn och en god frukost, så stod mamsen och bytade morgonens lort när det bara hände sådär..plopp! Min navevelsträng ramlade av! Slangen som försett mig med käk i snart nio månader bara ramlade av sådär utan förvarning. Visst, den hade ju blivit lite svart och var ju inte så tjusigt att ha kvar på magen direkt. Men det är väl bara att inse, ingen mat kommer intagas genom magen längre. Nu måste jag öppna munnen i fortsättningen...och detta var trots allt bara början på denna händelserika dag.

Som ett brev på posten (bokstavligt talat) så hade nu skattemyndigheten förklarat mig giltig och jag kan med stolthet informera om att jag har ett helt eget personnummer. Jag existerar alltså! Jag kan köpa lägenhet, få p-pöter, skaffa mig ett leg, och skriva in mig på barnavårdcentralen och såna saker. Massa papper som mamma o pappa skulle fylla i om mig till skattverket. Jag måste nog säga att det är rätt skönt att de fixar alla papper, skall nog ha kvar dem som sekreterare ett tag till.

Morsan tycker mitt hår växer och att det vore dags för en kamning. Snygg blev jag i frisyren. Lite platt bara.

På kvällen var det värsta coola partyt. Farmor och farfar kom över och firade att jag fyllde en hel vecka! Yiiiha! Party time! Det är inte så ofta man fyller en vecka, men klart värt att firas. Fruktsallad med vaniljvisp till våra gäster och en stort portion tutt-mjölk till mig. Presenten från farmor och farfar blev ett par nya hossor och... ja, ok, något pinsamt...men jag fick också farsans gamla kläder! Gamla paltor från 70-talet! Visserligen har jag har ju hört att modet går igen, men jag vet i sjutton. jag tycker nog mina nyköpta sparkdräkter är lite fräsigare. Farsan tyckte hans gamla kläder var coola, så jag får väl dra det på mig det någon gång för att glädja honom och få han att minnas det ljuva 70-talet.

1 kommentar:

kajsa sa...

Hej Rufus,
du verkar vara en väldigt företagsam liten kille måste jag säga Det är väldigt roligt attt läsa om vad du gör. det ska bli roligt att träffa dig nästa vecka. Hälsa morsan och farsan. Kram Kajsa och Kristian