måndag, november 05, 2007

2007-11-04



Ahhh.. första natten i nya hemmet.
Behövde bara väcka mamsen fem gånger. Jag orkade inte gå på toa nu heller så jag gjorde lite i byxan och fick maten serverad fram till sängen nu också.
Pappa fick också gå upp och byta min kalsong en gång men han var mest trött tyckte jag, så på morgonen fick jag sova lite bredvid honom i stora sängen och det var skönt. Han sov tungt så jag somnade en sväng till. Det verkar inte som att pappa stressar upp på morgonen så jag kanske skall ta lite lärdom av honom. Det är ju rätt skönt att sova ändå.
Jag tackade för den extra sovstunden genom att kräka lite på pappas axel innan jag gick upp.

Mormor Anna o bonus morfar Ingvar kom förbi en sväng till på morgonen. Jag fick en filmkamera rätt i nyllet fast idag valde jag att vara vaken när de kom på besök. Det verkade skojigt att bli filmad... kanske något jag skall satsa på i framtiden!

Faster Veronika o farbror Robert kom och hälsade på idag. Jag fick fina nya kläder som faster själva hade lämnat in till tryckeriet. Det tyckte jag var gulligt. Tant veronika verkar vara en finurlig och påhittig faster som säkert kommer ge mig flera finurliga presenter.
Medan jag låg och myste i min säng så hörde jag att de firade min ankomst genom att skåla i alkoholfri jordgubbs champagne.

Jag valde att sova mig igenom hela kvällen. Trött var jag idag också... mamma också verkade det som.

Inga kommentarer: