onsdag, januari 16, 2008

2008-01-15


Ahh, börjar vakna tidigare på morgonen nu. Mamma och pappa är alltid så sega, men om jag låter lite gulligt på morgonen så smälter mamma och hon går upp med mig. Pappa brukar inte höra mig på morgonen och då har jag sett att mamma knuffar på honom för att han ska vakna! MEN i morse var pappa borta och jobbade innan jag hann slå upp mina ögon, kors i taket!

När pappsen var borta passade jag och mamma på att bjuda farmor på frukost, efter en lång och härlig frulle gick vi vidare in till stan. Farmor köpte en sån dära hakklapp och matchande matta som jag kan kasta mat på! Bra uppfinning faktiskt och omtänksamt av henne, kanske mamma och pappa slipper städa så mycket. Inte för att de städar så mycket nu heller, för det är för det mesta rätt stökigt hemma. Mamma skyller ibland på att vi bor för litet och hon är besatt av hemnets bostadsannonser. Jag tänker att när jag börjar krypa och ta mig fram ska jag hjälpa dem att göra det ännu lite stökigare.

Efter shoppingturen chillade vi lite på Waynes coffee som hade schyssta stora fönster så jag kunde spana på andra förbipasserande bebisar.
Här snackar jag med farmor om ditt och datt...

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ HEJ IGEN PÅ DIG !

Ja du Rufus ,det var ju en riktigt härlig mysig dag vi shoppade o fikade !
Vet du vad ?..........
Din mamma skulle allt bra gärna veta vad du sjöng för mig där på fiket !
Men den fina sången kan du och jag ha som en liten hemlighet .....eller hur !
Den berättar vi en dag då du kan sjunga hela sången ...eller jollra den på ditt fina vis !
KRAM FRÅN FARMOR O FARFAR