söndag, augusti 10, 2008

2008-08-10 GILLAR INTE BABYLAND!

Min fina nya vagn gick sönder igår när vi gick på stan så idag åkte mamma, mormor och jag till Babyland i Barkarby för att vi trodde de skulle kunna låna ut eller ge oss en ny vagn. Men icke, personalen var väldigt otrevlig och inte alls tillmötesgående och de fick mamma att bli väldigt arg. Min vagn hade tydligen gått av på mitten för när jag sitter i den så viks den dubbel. Vi köpte den för tre veckor sedan och det skulle vara den bästa paraplyvagnen på marknaden, det var en flera tusen kronor dyr vagn. Okej vi kanske fick ett måndagsexemplar, men vi kan inte rekomendera Babyland i Barkarby. Vi fick inte ens låna en tills de lagat min eller gett mig en ny vagn så mamma har fått bära på mig i två dagar när vi ska någonstans.
Annars har dagen varit fin, Alicia och pavlina var här på middag och jag har utökat mitt ordförråd...

Varje morgon har mormor och jag dragit fram den här gamla saken som hänger på väggen i köket, tydligen fungerar den bättre då. Och varje gång har hon sagt K-L-O-CK-AAA. I morse fyllde jag i och härmade mormor. Ja, det klappades händer och alla blev glada så jag har sagt klocka ganska många gånger nu.

Inga kommentarer: