måndag, september 01, 2008

2008-09-01 TuuuT Tuuut!

Tag plats den som vill: Mot den Förtrollade världen! I ett helt halvår med början från just denna dag skall jag och pappa hitta på bus och förtrolla oss bort i magisk fantasi. Vi började idag! Med att ta tåget!
Jag styrde loket, pappa satt i restaurangvagnen och drack kaffe och resten av tåget var befolkat av mina kompisar hemifrån. Min Nalle Vito Corleone och Whitey delade loket med mig, och i sista vagen bakom farsan hängde Green Giant och Björnen Björn! Sen styrde vi ! Ut mot äventyr!
Tuuut Tuuut!
Vi har många månader på oss att busa!
Efter tågresan så somnade jag.
När jag vaknade var det dags för käk och eftersom farsan inte har koll på vad jag gillar ännu så fick han snabbt inse att köttubullsgryta (eller vad det nu var i den där burken) inte var någon delikatess. Så här ser en banan ut pappa! Mycket godare! Måltid nummer 3 slank ner lite lättare och samtidigt gick en kråka och en duva förbi. Mycket intressant.
Måltid nummer fyra skulle bli middag till mamma men jag fick tydligen inte hjälpa till att laga. Eftersom jag aldrig sett pappa stå vid den där spimaskinen så var jag tvungen att visa honom. Här skall du stoppa matformen papps, sa jag till honom, och han kirrade det. Maten blev varm och go. Mamma såg ut att vara hungrig som en räv när hon kom hem från första dan på jobbet så jag bjöd henne på en brödkant. Det hjälpte och hon blev mätt verkade det som. Imorgon får vi hitta på nåt annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ RUFUS !!

DEt var en riktigt härlig bild på "TÅGRESENÄRERNA "
OH .... , så kul ni ser ut att ha !
Styr nu resan mot härliga äventyr där ni kan riktigt rå om varandra och också träffa "andra "
I dag tisdag gladde du din farmor o faster då vi mötte din pappa o dig på " Kallis " !
Farmor visade dig det stora havet ,och så tittade vi på fiskmåsarna !
TISDAGSKRAMAR FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

Hej Mormors o Morfar Ingvars lilla lokförare! Skrev i bloggen till dig i går men den kom visst inte in. Du verkar ha det kul med pappsen , du får köra lite med honom nu så länge du har chansen, vi hade tänkt komma ner till dig men mor tyckte du behövde lite ensam tid med din pappa ,och det är väl bra , så han får komma igång med den stora uppgiften att ta hand om dig , ni verkar ha det så himla mysigt. Vi kommer i varje fall ner när du fyller lite stor , hela 1 år tänk vad tiden går fort.Kan du säga pippi? Nu ska vi gå och lägga oss , vi har precis nattat bonus kusinerna Emma O Mathilda herre gud det tar på krafterna att passa barnbarn, man vill ju hela tiden ligga på plus, sen när du blir lite större får du ta flyget upp till Mormor o Morfar Ingvar alldeles själv, så ska vi hitta på massa kul. Puss o kram MORMOR O MORFAR INGVAR