lördag, januari 17, 2009

2008-01-16 Delfin!

Delfin safari var dagens utflkt. Jag var mycket exalterad när delfinerna studsade upp och ner i vattnet under showen. Men när det plaskade för mycket blev jag rädd och började gråta.
När jag fick en god kaka så gick det över igen.
"Oooooj" sa jag när delfinerna hoppade! Pappa, Pavlina och Emil tog en simtur med de tjusiga djuren och gav dem firrar från handen. Det var kul sa paps, när han susade fram som en Tuk-tuk hållandes i en delfin fena. På båten hem fick jag glass. "Mmmm" tyckte jag. Idag var det fredag och då får man mysa lite extra. Hela gänget med våra nya kompisar myste Singha på beachen medan solen gick ner över oceanen. Jag, och Ia och Tea drack ingen Singha. Vi grävde istället. Och när man leker i sand kan det gå som det går. Speciellt när man väljer att doppa huvudet rätt i leran. På kvällen hade vi familje middag. Bara jag, mams och papps. Thai-folket älskar oss barn. vart vi än kommer så skall de bära oss och gulla med oss småfolk. På kvällens restaurang lekte jag med servitrisen nästa hela kvällen. Mamma och pappa tyckte det var kanon! För övrigt så är jag förkyld (det beror nog på AC:n)
och så är jag myggbiten som bara den (det beror nog på myggen)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rufus !
Oj så härligt äventyr med delfiner !
Vi vill också vara där du är !
Tänk om det varit så väl .......då kunde vi burit dig, så din mamma också kunde få simma med de fina djuren
KRAM O PUSSAR FRÅN FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

hej rufus det verkar hur skönt som helst vi är inte alls avundsjuka...vi längtar till du ska komma hem och berätta om alla äventyr här hemma är det förkylt utan AC men inga mygg, alltid nått :) Sven är lite "skadad" av vädret då han tyckte att vågorna såg ut som snö och det spegelblanka vattnet som is.
hälsningar
Elsa-Marie o Sven

Betty & Rufus blogg! sa...

hej hej farmor o farfar!
Vill ni titta om det kommit nåt brev från Malmö stad om jag har fått en dagis plats än?
Kram Rufus

Hej Elsa-marie o Sven
Det känns som att era föräldrar också måste åka iväg med er på en sån här tripp så ni inte vänjer er för mycket med snö och is. Vi lovar att berätta alla härliga historier för er när vi kommer hem! Idag red vi tom elefanter. Såna har vi aldrig sett på Knuten!
kram från Rufus
Hälsa morsan och farsan oxå!