onsdag, juni 24, 2009

2009-06-24 En kväll hos fyra M

Ikväll var vi på besök hos fyra stycken M som flyttat från vår M-gata till en ny M-Gata.
ja, jag förstår, det låter krångligt det där, men det är lätt när man fattar det!
I två veckor har jag undrat vart Maja tagit vägen och nu fick jag svaret.
De fyra M-en hade tjackat upp sig på trädgård och hus och det var ju inte fy skam det där inte!
Trädgården var en halv djungel/halv lekyta och i den ena hörnan stod tom en sk Havfrue. Hon var av sten och lite sprucken men ganska vacker ändå i alls sin enkelhet.
Maja och Elsa-Marie kunde konsten att utnyttja gungorna och svänglianerna till fullo och Sven försökte så gott han kunde också men det var nog mest jag som är en liten mes och inte vågar. Mesproppen visade sitt rätta ansikte ytterligare en gång när jag insåg att vattenspridaren faktiskt rörde sig från sida till sida.
När jag glatt springandes närmat mig fontänen så vände jag lika snabbt när vattnet kom farandes.
Då sprang jag tillbaka i ett nytt tillstånd. Blöt och gråtandes.
Mellan-M:et Maja fixade leken med spridaren något bättre än jag gjorde. Hon fattade galoppen liksom. Och även om jag o Sven är killar så kan ingen klaga på att vi inte tar vårt ansvar. Att kvinnorna skulle fixa allt hushållsbestyr är ju en gammal och förlegad tradition. En riktig man klarar en dammsugare som man brukar säga.
Det minsta M:et i familjen M verkade njuta av både trädgård och solen då han paxat den bästa platsen under en.. kork-ek?
nej... ett träd säger vi, där han låg och luktade på blommorna.
Jag gick fram till honom och sa "Hej bebis" och luktade på hans blöja. Den behövde inte bytas.. ännu. Pappan i familjen M bjöd oss på glass i stora lass och det var ju typiskt att min farsa skulle vara inne när M lassade upp. Det var ju den största portionen jag sett, och hade pappsen bara tillåtit så hade jag nog rafsat i mig alltihop. Nu löste det sig ganska bra ändå eftersom de andra små kompisarna lämnade bordet för snabbt och jag kunde lugnt och stilla sitta kvar och länsa även deras tallrikar.
Vår granne Johan har tjackat upp sig på en kamera och här står han på bilden och förevigar M:arnas nya toalett. Trots min ringa erfarenhet av foto så har jag insupit en del kunskap från både mor och far vad gäller fotografering och känner att även jag kan bistå med en del goda råd. Som det här:
"Johan, när inte kameran kan ställa skärpan, eller om varje bild blir mörk. Tro inte att du är en dålig fotograf. Ta av linsskyddet istället."

För övrigt så har mamma köpt nya glasögon till mig idag.
De har spindelmannen på sidan och jag känner mig coolare än nånsin!
...Men nu är det nog dags att krascha i bingen. Let´s just call it a cool wednesday evening!
Rock ON!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att ni skall fortsätta denna bloggen med att lägga till vad som har hänt sedan sist.
Det blir ju lite mer från familjen än från proffs-sidan,när det gäller beskrivelser och foto-montage.