tisdag, januari 25, 2011

2001-01-25 Bara vi får dåligt väder!

..och dåligt väder fick vi idag.
Molnen hade gjort sitt jobb på morgonen.
De besparade oss solens strålar och det var inte läge för dopp i plurret under denna blåsiga och halvregniga dag.
Vi hyrde in oss på ett flak och tog oss istället en guidad tur runt ön och den utflykten satt fint efter lite mycket sand de senaste dagarna.
Nedan följer några av de sevärdheter vi såg från vårt lastbilsflak.
Vatten med sjörövarskepp.

Betong.

Skog.

Skyltar.

Skog med skyltar.

Och Skyltar med skog.

Vi kollade även på hus, men det såg jag inte så noga för då var jag mer upptagen med att pilla kråkor i näsan.

...Och så tog vi ett stopp utanför cribbet där min polare Sven hängde för några år sedan. Det var tydligen just här Sven och Elsa Marie badade och deras päron sörplade drinkar dagarna långa.

Ok.. vi gjorde ju givetvis även andra saker än glo ut genom ett lastbilsflak hela dan.
Vi matade elefanter också.
Jag började med att slänga bananerna på marken så att de allt kunde plocka sitt käk själv, men under tiden jag införskaffade mig lite mer mod så tappade Alicia sitt.
Så matningsproceduren gick slutligen till så att Emil gav Alicia en banan, som i sin tur gav mig en banan, som i sin tur gav elefanten en banan. Så Lätt!!Vi tog en djungeltur och jag hoppades att få se "Pelle" från Jan Lööfs bok "Pelle i Djungeln", men det gjorde jag aldrig.Istället fick vi se världens bästa djungelfotograf, som även var elefantförare, som lyckades med bedriften att få till en lagom lutande horisont och en elefant utan snabel.
Jaja, det är kanske inte helt lätt när man står där i bergen kanske.
Lilla Eneas börjar tillfriskna från sin feber, tror vi, men så rätt som det är så kommer den tillbaka igen.
Det är synd om den lilla krabaten, äen om han har tillräckligt med kraft kvar i sina nypor för att dra mig i håret.

Lilla Betty luran mår hittills bra, ta i träskallen, så vi hoppas att det håller i sig.
Humöret är det inget fel på i alla fall... ..och inte sovstilen heller för den delen. Kolla bara in hennes vänsterhand.
När vi så återvände till vårt hotell så delade jag och Alicia plats framför tecknad film, vi delade även en croissant på beachen.....och så delade vi gömställe när vi lekte kurragömma på stranden. Farsan och Emil hade feta problem med att finna oss.
Betty och Eneas rundade av kvällen med att shejka loss till en dansare med ett slott på huvudet och några minuter efter det låg vi fint och snarkade i sängarna. Jag hörde dock att det trots allt pågick någon slags aktivitet utanför mitt fönster.
Morsan och farsan blev tydligen bjudna på en surprise av sina vänner och det var uppenbarligen uppskattat, för de smaskade och glufsade så jag hörde inte ett ljud av mina egna snarkningar.
På tal om det, Rockkonserterna utanför huset har slutat. Tack för det. go natt.
//Rufus

3 kommentarer:

mormor och invgvar sa...

oj,oj,oj, vad ni får se mycket fast ni är så små.Visst är det spännande med elefanter Rufus, vad modig du var som vågade mata och rida dom . Stackars Eneas som är sjuk , hoppas han snart blir frisk det är ju inte så roligt att ha feber när det är så varmt. Alicia och du verkar ju ha det mysigt och busigt tillsammans. Betty är ju pigg och glad som vanligt, har jag läst och sett på bilderna. På lördag åker ingvar och mormor till Kläppen och tar en tur i backarna med skidor i några dagar innan vi åker till Tallin, med en jätte stor Båt.Kram och puss från mormor och Ingvar till alla.

Anonym sa...

Härligt att läsa och roliga bilder, kul att föja er.Här hemma snöade det igår.
Kungakram

Betty & Rufus blogg! sa...

Kul att ni hänger med!
Kram från oss alla!