torsdag, januari 27, 2011

2011-01-26 Monsun!

Det här var en sån dag...
Himmelen öppnade sig!Eneas spanade på vattenfallet med stor enstusiasm och var nog rätt nöjd med att han befann sig i vår Bungalow som hade ett fint och isolerande tak vilket var mer än vad som fanns i deras eget hus. Själv kikade jag ut ur duschraperiet och var väldigt fascinerad över att det en meter bredvid vårt utomhusdusch, dvs vid delen som det saknades tak på, faktiskt kom mer vatten än vad det gjorde från själva duschen. Extremt märkligt. Där var ju inte ens en slang.
Innan dess hann vi med en tur till stan för att införskaffa tabletter och nödvändiga saker på apoteket till oss små sjuklingar.
De äldre passade på att fika med riktigt kaffe och det var en mysig stund.
Precis som hemma, tänkte farsan, och njöt.
Vi lade också lite tid på att införskaffa lite nödvändiga leksaker och jag tror att jag vet att Teklas farsa också hade gillat den här marknaden. Där fanns grejor som liksom hade passat hans karaktär.
Jag har också dragit på mig nåt skit förresten, vet inte om jag fått i mig något märkligt att äta, typ dålig kyckling, eller kanske sand eller sten, men det börjar smyga sig på lite feber.
Jag får hoppas den går över snart, för se bara så ynklig jag ser ut. Ps. Brorsan hade förresten ett givande samtal annan svensk pojke på stranden häromdagen.
Annan Pojke: - Pratar du svenska?
Rufus : ....(Tystnad)
Annan pojke: Pratar du svenska?
Rufus: ...(Tystnad).
Annan Pojke: KAN du prata svenska?
Rufus: Jag pratar Malmöska.

kram
//Betty

2 kommentarer:

farmor o farfar sa...

SÅ HÄRLIGA BILDER !!!
VI VINKAR TILLBAKA ( FAST DET ÄR OSYNLIGT ) !
MASSOR AV KRAMAR TILL ER ALLA !!
FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

Lilla gumman, vad tråkigt att du är sjuk, men det går säkert över snart. Din storebror är bra tokig i varje fall , han verkar ju ha talets gåva , men bara när han själv vill. Det är väl som man säger( tiga i silver och tala i guld)Ni har fått lite regn på er ser jag , vi får väl hoppas att det är övergående. Lek nu i sanden ,men sitt under parasoll nu när du är dålig (om solen skiner förstås)Pussa och krama alla och pus och kram till dig från Mormor och Ingvar.