fredag, januari 21, 2011

20011-01-19 + 20 Lite som en vardag.

2011-01-19

Det här är min brorsa, hans namn är Rufus och han är allt som oftast ganska snäll, förutom hemma i Sverige då han mer än ofta är för jävlig och nyper mig och hittar på bus med mig så fort han kan.
Jag tror det har med avundsjuka att göra, men jag vet inte säkert.
Här i Thailand har han lämnat mig ganska bra i fred...kanske för att han har haft så fullt upp med att plaska i vattnet.
I alla fall, nu är det dags för mig att ge igen och avslöja något riktigt pinsamt om brorsan:
"Han är egentligen en riktig MES!".
Ta gårdagskvällen som exempel.
Vi skulle besöka ett tivoli och på långt håll spanade han in en cool riddarborg.
Farsan trissade upp stämningen med att säga att det är en sådan man kan hoppa i och brorsan verkade bli än mer exalterad.
De införskaffade biljetter och eftersom jag själv inte är så lång i rocken så stannade jag i mitt vagnfordon medan Alicia och Rufus attackerade fortet.
Men nej nej nej, min mes till brorsa stannade nedanför och börjar nästan lipa.
hahaha.. han vågade inte ens klättra upp. hahaha! Vilken mes.

Alicia däremot, den tjejen är det krut i. Så modig vill jag bli när jag blir stor.
Hon svingade sig snabbt upp som en orangutang i fortet och kastade sig hejdlöst ner som om hon vore skjuten ur en knallpulverpistol. Det såg härligt ut det där, och det skulle jag bra gärna vilja provat. Borsan min tyckte det var trevligare med mesiga karuseller som flygplan och tåg, men det tyckte jag också visserligen, även om morsan skötte styrmekanismen.
När vi lite senare på kvällskvisten skulle krubba käk så insåg inte mina päron att det var alldeles för sent för mitt kvällskrubb.
Jag visade detta med att vara lite jobbig och så fick vi gå hem och natta mig istället.
Päronen fick hämta hem Thaimat (Precis som de brukar göra i Sverige), som de krubbade på terassen.
Några kvarter bort hade någon galning bestämt sig för att dra igång en musik festival, och det låter baske mig för jävligt.
Morsan blir tokig på nätterna, och var redo att gnälla i repan om det höga oljudet och påtala att det faktiskt bodde barnfamiljer på hotellet, men vaddå, jag bryr mig inte, jag sover som en stock, Brorsan och farsan också, så jag vet inte vad hon dillar om.
Det som däremot höll mig vaken den här kvällen var de fyra vuxna vrål från terrassen en gång var femte minut.
De blev tydligen attackerade av både en närgången kackerlacka och en fet grodjäkel. Jag mös i mitt myggtält och skrattade mig till sömns.

20011-01-20Idag snarksov vi till klockan tio på morgonen och jag och pappsen fick fullkomligt rusa upp för att inte missa frukosten. Mina söta bror hade tydligen även han varit chockad över vår sovkavalkad och frågat:
"Har vi sovit lika länga som vuxna?"
Det hade vi.
Vi vaknade helt sonika under den tid då jag brukar ta min förmiddagslur, mycket märkligt.
På frukostbordet mötte vi upp med andra gänget som även dem hade sågat skog i flera timmar längre än de brukade göra. "Sköönt att sova" tyckte allihopa.

I det andra gänget finner vi en kille som är en riktigt charmör.
Han heter Eneas och visar gärna upp sina muskelpaket i sin lagom slimmade wet suit.
Spana bara in den här cool looken. Den killen kan man unna en kram, och det var just vad han norpade när vi blev satta bredvid varandra. Han var rätt mysig att få en kram och puss av den där lilla surfargrabben.....men om han tror att det är han som bestämmer hur många kramar som skall delas ut så tar han fel. Jag är fortfarande boss över mig själv, och skall jag ha en kram så skall det vara på mina villkor.
Ajöss med dig Eneas.
Kom tillbaka med lite mer charm en annan dag.
Jag förstod att han såg chockad ut, det är ju inte varje dag han träffar en sådan tuff donna.
På tal om nånting helt annat så diggar jag Thaimaten som bara den.
Jag riktigt skopar i mig.
Ris med kyckling, friterat ris, ris med grönsaker, ris med fisk och ris med ris.
You name it, I eat it.
Päronen mina är lyriska över min aptit, men de verkar ju inte fatta läget, skrota de jävla geggan ni serverar från burkar där hemma, Thai mat är ju hela grejen. Mitt under måltiden tyckte pappa att det såg ut som om jag bränt mig rejält i fejset och tänkte för en sekund att de kanske glömt smörja mig med sololja i planeten... men eftersom den röda färgen försvann fem sekunder senare och mitt ansikte blev lite mer avslappnat så förstod han att samtidigt som jag åt middag, även kombinerade detta med ett besök på dass.

Under de varmaste timmarna på dygnet, när solen som står som högst, då går det inte att vara ute. Jag brukar krascha på rummet, och de två lite äldre brukar slappa med lite "pippi-film" eller "Lotta på Bråkakmargatan".
Just idag fick jag joina dem och det var ju inte helt fel att få känna sig lite stor för en gång skull. Lite sämre gick det en minut senare när jag blev fly förbannad och brorsan fick hålla mig tillbaka. Jag fattar ingenting, jag ville ju bara slå och hamra lite på datorn, vad var problemet liksom?Så det slutade med sängen för min del och så fick de andra två kolla vidare i sin ensamhet.
Även denna dag insomnades till tonerna av skränig musik festival. Nu höll nästan även pappa på att bli galen.
Imorgon är en annan dag, en varm sådan tror jag.
//Betty

1 kommentar:

Mormor och Ingvar sa...

Så underbart och kul att läsa och se vad ni gör där nere i landet långt bort. Busa vidare Betty och visa var skåpet ska stå, men (var lite snäll mot brorsan,så han lär sig vara snäll mot dig).SIMMA LUGNT och KRAMISAR från Mormor och Ingvar