lördag, januari 22, 2011

2011-01-21 Fyra seukunder.

Vattenbeståndet i vår plaskdamm utanför hotellet försvinner till lågvatten ungefär vid 16-17 snåret varje dag och det är ju lite synd för det är vid den tiden som det är som mest behagligt att befinna sig utomhus.
Å andra sidan så har vi istället världens största lekplats. Vi börjar komma mer och mer in i den sk "rytmen", dvs att vi vaknar tidigare och tidigare varje morgon. Idag spärrade vi upp korpgluggarna redan vid halv nio snåret och så tidigt har vi nog inte vaknat förut.
Detta gjorde att vi hade lite mer tid över till annat än bad på förmiddagen och jag måste medge att det känns betydligt bättre att leka med pysselbok och målarbok i det här lekrummet än på morsan o farsans matbord.Jag och Alicia klistrade gubbar i boken som jag fått av farmor och farfar, och Eneas... ja , vad gjorde han egentligen.. jag vet inte så noga, det såg ut som en massa streck och kladd på nåt papper.

Vid dagens lunch passade Eneas på att få sig en massage av servitören. Han såg nog ut att ha lite stela armar så hon masserade på och han satt och myste som en ljummen filbunke. När hon var klar skrattade hon och sa "det kostade 500 Baht".
Eneas log och betalade henne med en halväten kaka. Det kallar jag en ordentlig prutning.Även Alicia njöt av massagen som erbjöds, även om hon fick sin i håret, men hon däckade nästan även hon, och tjusiga flätor fick hon i håret, så nu ser hon ut som en riktigt backpacker hippie, men det är väl så man skall se ut när befinner sig i Thailand.
Annars då... jag och syrran har myst i hängmattan och den gillar vi. Vi kanske borde införskaffa en sådan till MästerPalmsgatan... jag menar "Palms"-gatan...där borde det ju finnas palmer och schyssta hängmattor.
Under kvällen var jag däremot på lite grinigt humör, jag hade spanat in ett fiskespel med hajar och magnetiska fiskar, och jag överdriver inte om jag tjatade om spelet hundra gånger innan vi äntligen köpte det.
Lite lugnare blev jag när vi tuggade i oss vår första thai pannkaka med choklad o syrran hon mumsade på hon också och sa "mmmmmm" som hon brukar göra nuförtiden när hon får något som ligger henne bra i aptiten.
Vad farsan håller på med på den här bilden har jag däremot ingen aning om.Fredag betyder ju som vanligt fredagsmys och sådant ändras inte bara för att man är utomlands. Tecknat på "cartoon network" med en Thailändsk-talanade Karl-Alfred och lite Pringles. Sen var jag nöjd med det.Medan jag njöt Fedagsmyset så imponerade syrran på päronen mina, för nu går det framåt. Nu på kvällskvisten tyckte hon att det var lagom att släppa taget och stod alldeles själv för första gången.
Mojjan o Fajjan tyckte det var bra att hon tränade "stå" i sängen för då föll hon inte så hårt och jag tror tom att vi räknade till hela 4 SEKUNDER alldeles själv!
Way to go sister!...(eller "way to stand" kanske man ska säga)Myset var inte helt klart i denna afton. Mamsen och papsen har insett att de får plats i min koja och där kryper de in varje kväll o läser godnatt saga med ficklampa.
Farsan hade ett rejält ryggskott idag... han tror att det berodde på att han fick massag igår, jag tror att det berodde på att han inte låg alltför bekvämt i mitt tält.
Go natt!//kram Rufus

1 kommentar:

farmor o farfar sa...

HEJ PÅ ER RUFUS O BETTY !!
MEN VA DUKTIG DU ÄR BETTY SOM KAN SLÄPPA TAGET O STÅ ALLDELES SJÄLV !
UNDRAR FÖRRESTEN OM NI SETT DE FINA SMÅ MINI KRABBORNA SOM KOMMER FRAM DÅ DET ÄR" EBB " PÅ EFTERMIDDAGARNA . TITTA PÅ DOM NÄRA , SÅ FÅR NI SE ATT DOM GÖR SMÅ KULOR MED KLORNA OCH KASTAR IVÄG DOM ,SÅ DET BILDAR ETT MÖNSTER ! MYCKET INTRESSANT TYCKTE NÄR VI BESÖKTE KOH LANTA . DET FANNS SÅ MÅNGA OLIKA MÖNSTER , VISSA LIKNADE BLOMMOR VISSA LIKNADE DJUR !! KANSKE KAN NI RUFUS O BETTY SE NÅGOT FINT MÖNSTER ?
KRAMAR TILL ER ALLA FRÅN FARMOR O FARFAR !